Historie kalhotek

Kalhotky, ta malá věc, která je dnes pro každou ženu samozřejmostí a je běžnou součástí šatníku, jsou rozšířeny teprve jedno století.  První snahy o vytvoření tohoto kousku prádla se objevily v 16. století. Italové už od roku 1510 znali kalhotky s dlouhou nohavičkou z hedvábí, lnu nebo sametu. Spořádaná žena se však nadále obešla, jak bylo tehdy zvykem, ještě dlouho bez kalhotek. Ještě v 18. století bylo "nepatřičné", aby dámy nosily kalhotky. Ty byly určeny starým zimomřivým a nemocným ženám a oblékaly si je služky, když myly okna. Nabírané biedermaierovské kalhotky, které byly módní v první polovině 19. století nosila jen malá děvčátka. Za to, že mohla nosit kalhotky, které dokonce vykukovaly zpod sukní!, vděčily francouzskému filozofu Jean-Jacques Rousseauovi. Ten se ve své knize "Emile" vyslovil pro to, aby se i malá děvčata mohla vyřádit. Na to musela být ale řádně oblečena. Jakmile však dosáhla věku 12 let, musela odložit kalhotky a obléknout se, přes holá stehna, do dlouhých sukní. Teprve v 19. století se udála změna. V módě byly tenkrát krinolíny a ty byly nevypočitatelné. Když se dáma posadila, zvedla se drátěná klec a poskytla okolí výhled do dolních partií. Pokud se chtěla ohnout, zvedla celou konstrukci a odhalila pozadí. Ženám měla tehdy pomoci dlouhá bavlněná pouzdra. Skládala se ze 2 částí, byla spojená pouze v pase a mezi nohami volná. V Anglii se jim říkalo "nepojmenovatelné", ve Francii "nepostradatelné" a v Německu jednoduše "šaty na nohy". To jsme teprve na začátku cesty k perfektně padnoucímu spodnímu dílu. V roce 1928 se objevily kalhotky, takové jak je dnes známe, ale byly určené pro děti.  Na začátku 1. světové války začaly být kalhotky pro ženy samozřejmostí. Potřebovaly volnost pohybu. A kromě toho: Sukně se zkrátily. V roce 1949 se kalhotky dostaly poprvé na veřejnost. Při Wimbledonu. Americká tenistka Gussie Moran nezaujala svět svým vítězstvím, ale svým drzým outfitem. Měla na sobě krátkou tenisovou sukýnku a pod ní krajkové kalhotky! Na začátku 80. let přišla na trh, se sloganem "Bavlněná revoluce", nová generace kalhotek pod značkou Sloggi. Více než 500 miliónů prodaných kusů ve více než 30 zemích světa od založení značky jen potvrzuje, že stále více zákazníků vyhledává značku Sloggi pro její kvalitu a komfort při nošení. Tímto byla definitivně svržena kletba a kalhotky už nejsou tabuizovaným tématem. Dnes už nejde o to, jestli kalhotky ano nebo ne, ale jaké. Ženy, které oceňují kvalitu si samozřejmě vyberou, nejen pro sebe, z nabídky značkových produktů Sloggi. Jsou jemné, přiléhavé a perfktně sedí. Za tyto skvělé vlastnosti vděčí Sloggi materiálové inovaci: Core-spun. Při této technologii je vlákno Lycra® opředeno jemnou počesanou bavlnou. Takto vyrobená tkanina je vysoce elastická, ale zároveň si zachovává původní tvar. Kalhotky tak neztrácí tvar, nevytáhnou se i přes vysoký podíl bavlny a nevadí jim ani časté vyváření a sušení. Kromě toho nevyvolávají alergické reakce, protože kůže přijde do styku prakticky jen s bavlnou. Od roku 1986 mohou na vlastní kůži také muži vyzkoušet skvělou kvalitu Sloggi produktů . Od Severního mysu po Sicílii, od Lisabonu po Rhodos můžete koupit kalhotky Sloggi v nápadně modré krabičce na více než 20.000 místech.


Pokud se vám líbí krásné kalhotky, navštivte tanga a nebo další stránky o dámském spodním prádle korzety Další stránky o spodním prádle spodní prádlo lormar nebo italské spodní prádlo spodní prádlo axami